МІФОПРОСТІР «ЦИНАМОНОВИХ КРАМНИЦЬ» БРУНО ШУЛЬЦА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/psk.2024.40.585-601

Ключові слова:

Бруно Шульц, Цинамонові крамниці, міф, міфологема, езотерико-язичницький дискурс, міфологізація дійсності

Анотація

Статтю присвячено творчості видатного польського письменника міжвоєнного періоду Бруно Шульца. Стильова та образно-художня своєрідність «Цинамонових крамниць» не залишає байдужим й досі дослідників творчості Б.Шульця. У творі, що став культовим для багатьох поколінь, розглядаються імпліковані образи, символи та мотиви, які у своїх витоках сягають (на думку автора статті) до глибинного шару індоєвропейських міфів.

Проза Бруно Шульца насичена наскрізно архетипним і міфічним мисленням. Письменник створює світ, у якому реальне й ірреальне розмежоване нечітко, взаємопроникаючи в площини свіломого і підсвідомого, а сфери сакрального і профанного становлять дифузну тканину тексту. Шляхом майстерного поєднання елементів різних культур, релігійних систем та хронотопів він створює свій власний художній світ. Окрім питомої національної традиції для письменника так само органічними є польська та європейська культурні традиції. Отже, в химерному переплетінні постають символи та міфологеми, різнородні за своїм походженням. Проте вони становлять єдину й неподільну канву художнього світу твору Б. Шульца, ілюструючи складний, але невпинний процес входження й «вживлення» периферійної чи чужої культури у сферу культури центру (або ядра національної культури).

Біографія автора

  • Тетяна Хайдер

    К.філол.наук, доцент, доцент кафедри полоністики ННІФ Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Завантаження

Опубліковано

18.11.2024